22.3.10

det händer nu

Gudsåsköntattäntligenfåsättasignedochtaenlitenpaus. Andas. Andas. Andaaaaas. Puh! Har plockat i ordning allt i tygväg som vi äger. Kläder, sängkläder, ytterkläder, handdukar och skor! Där ett tag var jag nära på att börja grina - hur skulle jag få plats med allt?!? Men jag letade runt i huvudet efter min kreativa sida och fann slutligen en lösning. Så himla skönt det känns nu! Var sak på sin plats! Har dessutom varit ned på stan och köpt en torkställning. Insåg ganska snabbt att jag inte kommer kunna tvätta allt annars. Efter tvätten ska jag ta tag i de resterande kartongerna med badrumsprylar och organisera upp det. Sen finns det faktiskt inte en endaste liten kartong kvar här inne! Ska försöka klämma in matlagning någon stans också. Linssoppa för hela slanten!

Sen är det ju faktiskt så att vi har fått flytta in ALLA möbler i sovrummet. Imorgon kommer hantverkarna och river väggen i vardagsrummet. Vi åkte ju på en liten vattenskada förra veckan tyvärr. Hål i taket. Dripp dropp sa det. Hoppas verkligen att vi kommer få nya tapeter i hela rummet efter det. Ska under denna vecka hinna plocka ur och städa hela lägenheten på tuna också. Plus att jag jobbar alla dagar. Kommer vara helt död på söndag. Är i och för sig redan det. KAFFE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar