17.2.09

It's not true, thanks!

Jimmi skaffar tuppkam och är otrogen med fröken söt. Anna heter hon. Jag tar studenten i ett rött siden fodral och kängor från Vagabond. Andrea är iklädd en rödblommig klänning lika vacker som min sjal. Jag simmar i en ström mot krokodiler och får en ny vän. Jag är på besök i ett kollektiv och tre eleganta damer dansar i trans i harmoni till en lustfylld melodi. En liten kanin bajsar på min badrumsmatta och någon talar om för mig att jag inte ska lita på honom. Inte på kaninen heller.
Jag är så trött att ögonlocken faller ihop. Jag går ut en sväng och hamnar på ett café ute i skogen. Jag köper en kopp kaffe och pratar med ägaren och en annan gäst. En gosse som heter David ansluter sig och tillsist går vi hem. Jag, gästen och David. Tillbaka till kollektivet. Rörigt, rökigt, stökigt och mysigt. Rum med glasväggar och människor som är underbara. Vissa. Mitt hår är flottigt som ett smörpaket och jag känner mig utanför. I en stor blå tröja.

Jag vaknar. Arg, förvirrad, svettig. Mitt hjärta dunkar så högt att jag kan höra hjärtslagen. De tar en stund innan jag förstår att allt bara var en dröm. En jävla dröm! Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar