29.6.09

händer just nu och senare

Och så var man hemma igen då. Lapat sol hela dagen lång. 07.15 var jag redo i solstolen. Bränner lite här och var känner jag nu, men vad gör väl det. Har haft en toppenskön helg i alla fall. Var ingen loppis på Nolia igår, det var fullt av tusentals fotbollsspelare istället. Bah. Vi åkte till AK's mamma och fikade lite istället. Tog en sväng på stan och käkade lunch på Wayne's. När vi sedan skulle åka ut till stugan för att steka på gräsmattan började det ösregna. De slutade aldrig. Eller jo, en minipaus någon gång sent på eftermiddagen. Pappa passade på att tända grillen och fixa urgod mat då. Namnam. Stughäng och bus med småkidsen. Tvtittande och mys. Sov i en bäddsoffa som är påtok för kort för mig. Ville inte ligga ute i gäststugan helt ensam. Vaknade med krokig rygg och så. Smällar man får ta.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Hoho vad gör alla? Nåväl. Tre arbetsdagar kvar. ÄR DE SANT??? Oh my! Kommer gå supersnabbt känner jag på mig. Är dessutom under dagtid och de är helt okej. I övrigt ska jag mest städa och tvätta den här veckan. Åker förhoppningsvis ut till stugan på torsdag eller så. Och på fredag kommer Jimmi hem. JA JA JA JA!! Och måndagen där på bär det av söder ut. Wohooo jag är glad! PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar