28.6.10

Amélie

Åh, ååh åhåh! Jag säger bara åh! Och, herrejävlar vilken dag! Började med att vi tog bussen ut till Sunderbyn för att hämta bilen. Åt lite lunch och packade in oss själva och JP's mamma i bilen. Åkte till Kyrkbyn för att låna ett släp och sen vidare till Boden. Och vad sjutton gör man i boden kan man då undra, jo man går på Mio och köper världens finaste möbler. Tillexempel en sängram med tillhörande sängbord och ett gäng med stolar till vårat underbara köksbord. Jag dör lite över de här möblerna för de är så fantastiskt fina och den här sängramen är rena drömmen och nu har vi den - Äntligen! Sen tyckte jag att det var lika bra att fortsätta mot Happaranda och IKEA för att inhandla sängar i samma veva. Sagt och gjort. Vi fick en väldigt konstig och felvisande vägbeskrivning av en Miosnubbe så vi körde på små små vägar genom byar som jag inte ens visste fanns. Hur fint som helst! Väl i Happis fem över sex var det bara att springa genom butiken och prova ut sängar, haha! Men vi hann! Fick till och med med oss en hel del annat också. Var tillbaka i Luleå runt tjugotvå och då ringde vi Mamma och hämtade upp JP's pappa. Vi behövde ju lite bärhjälp! Tungt tungt tungt men oh så värt. Men så märker vi nu att det absolut viktigaste har blivit kvar i släpet som nu är ute i Byn. Ja, skruvarna. Så himla typiskt. Så vi kan inte bygga ihop sängen idag och måste vänta ända till imorgon. Buhu. Nåväl, rätt effektiv dag. Men det brukar vara så när jag och JP är i farten, här händer det alltid något! GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar