7.6.10

Min helg och den kommande veckan

God morgon! Har varit vaken sen en timme tillbaka, hm. Somnade nästan före Bolibompa igår. Okej inte riktigt så tidigt men klockan kan inte ha varit över tio. Så himla slut efter den här helgen. Fick nästan ingen sömn natten mellan fredag och lördag. Tre timmar! Sen bar det iväg till Piteå och utomhusloppis. Fick börja med att leta vantar för det var så fruktansvärt kallt. Frös som sjutton! Efter vantköp gjorde vi några bra fynd i alla fall. Sen tog vi en sväng på stan och värmde oss med en liten lunch på Wayne's. Väl ute i stugan blev det mest att sitta inomhus och mysa. Regnade och blåste massor! Brrr! Men vi vågade oss ut för att åka traktorsläp med kidsen och titta på den enorma myrstacken uppe i skogen. Vi åt grillat och spelade spel. Myste på och pratade om allt mellan himmel och jord. Gick och la oss vid tjugotvå när jag nästan somnade vid bordet. Trött. Så trött. Somnade inte. Fick istället uppleva min livs värsta mensverk. Herregud så hemskt det var. Dog hundra gånger om och visste knappt vart jag skulle ta vägen! Frös som en galning trots att jag hade massa kläder på mig under ett tjockt täckte i en kokhet stuga. Tur att jag hade JP som kunde trösta mig. Aaaw, han är bäst! Söndag. Frukost klockan halv åtta. Trött. Utmattad. Återkommande smärta. Mer trött och frusen. Vi åkte i alla fall tillbaka mot Luleå och svängde förbi på Kyrkbymarknaden. Köpte rökt forell och hembakt bröd. Lite åkebärssylt och sånt där. In till stan och lunch på Mat&Prat. Handlade mat (bakingredienser) på Willys och sen äntligen hem igen! Mamma kom på kvällen för studentplanering. Vi skrev handlingslistor och gick igenom recept. Det kommer bli en helt galen vecka. Har upp över öronen att göra! Jag och JP har tagit på oss att fixa med hela studentmottagningen! Dvs laga all mat, baka allt fika och tillaga en gudomlig tårta. Hm, som vanligt kanske tagit oss lite vatten över huvudet? Haha. Samtidigt som vi ska hinna jobba och slutföra en knappt påbörjat projekt. Nä, jag tror det här kommer bli toppen! Min älskade syster tar ju bara studenten en gång och det är klart att hon ska ha det bästa!! Nu måste jag börja göra mig klar, jobb 7.30-17. Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar