29.1.09

Inte som prinsessan på ärten direkt

Åh, jag känner mig minst sagt väldigt duktig. Igår efter en niokommafem timmars arbetsdag åkte jag direkt hem och kavlade upp ärmarna. Rotade fram dammvippan och städade i över tre timmar. Målarna lämnade inte så lite skit efter sig. Men tapeterna är på plats, jag tror dom är vita? Sen bäddade jag sängen med mitt nya fantastiska täcke och de nya satinsängkläderna med små rosor på. Täcket är så fluffigt att de svävar ovanför sängen. Sov i tio underbara timmar. Världens skönhetssömn kan jag lova. Idag har jag jobbat jobbat jobbat från morgon till sen kväll. Åkte till mamma och hämtade vinterkläder och sendan buss hem igen. Nu har jag precis hackat en herrans massa rotsaker och potatis and guess what? De kokar och puttar på spisen, grönsakssoppa! Minsann inte varje dag. Fina lunchlådor om inte annat. Effektivt må jag säga, och de är inte allt! Åh, de händer så mycket hela tiden så jag vet inte vad!

På återseende! /E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar