26.1.09

Teach me?

Fluffigt, puffigt, stort, enormt, varmt, mjukt och mysigt. Mmm, jag är en stolt ägare av ett nytt täcke. Som jag köpte idag för endast en liten förmögenhet. Efter den här spenderar helgen har jag lite smått med andningsproblem. Tvii så slantarna har flugit iväg. Imorgon flyger de några till. På röda lampor, hoppas jag. De blir att leva på grönsakssoppa resten av månaden. Men de är ju gott, och framförallt väldigt nyttigt. Hade ingen lust med soppa ikväll, bjöd in mig själv på middag hos Johan. Supergod mat och sådär. Bra att ha en god vän till granne.

Nu vill jag sova, men först måste jag ta itu med en grej. Nämligen; flytta in alla saker i köket. Målarna kommer och tapetserar imorgon. Åh, varför har jag inte gjort de tidigare? Skyfflat undan alla möbler och så. Jag är en hejjare på att skjuta upp saker. Fy på mig själv. Vill heller inte ens tänka på hur trött jag kommer vara imorgon när jag ska upp i ottan. Om än inte lite tidigare. Ledigheten är över och de är jobb som gäller. Den här veckan jobbar jag sex dagar. Jösses, önskar att de var nästa söndag eller så. Nej, NU! NU! Nu måste jag sätta igång och kånka, blir aldrig någon sömn annars. Och prinsessor behöver sånt. Sömn.

God natt.

2 kommentarer:

  1. Du skulle ha köpt Ikeas nya täcke - ljuvligt och liten peng!

    Hoppas du fick lite sömn - 6 dagar låter tuft.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Blev det bra då? :D

    SvaraRadera