13.5.10

En kväll i maj.

Nä, anledning till att det inte kom någon tidning idag var ju givetvis för att det är 'söndag'. Vilket jag upptäckte när jag kom ned till en tom busshållplats i morse. Smedjegatan närmare bestämt. Fanns inte en själ så långt mitt lilla öga kunde nå. Vara bara att knata hem igen och upp för alla åttiofyra trappsteg och väcka lillgrabben. Kom mig till jobbet i tid som tur var. Haft en lagom skön dag och när klockan var fem och jag gick ut genom dörren var det sommar ute. Fick smyga ned mössan i väskan lite lagom diskret. (Är faktiskt kallt på morgonen!!) Nu då? Är vrålhungrig. Min karl står i köket och lagar en tre rätters middag åt oss. Jag har absolut ingen aning om vad det blir och inte får jag hjälpa till heller. Men o så nyfiken jag är! Tror hur som helst att det kommer bli galet gott! Vadå vardagslyx? Jag kanske har varit extra snäll och söt, vad vet jag! KRAM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar