17.7.10

lördag och resten av veckan

God morgon och tack för kaffet! Kunde inte sova längre än till klockan åtta, så himla konstigt. Den här veckan har knappast bjudit på mycket sömn och vila så jag borde verkligen vara helt utmattad nu. Nåväl. En dag-vecka på jobbet betyder att man jobbar fyrtio timmar på fyra dagar, kliver upp före sex på morgonen och är hemma igen efter sex på kvällen. Puh!! Trots mycket jobb har jag hunnit med en hel del annat, i måndags var jag ju faktiskt ledig. Jag och mamma packade picknick och for till stranden. Jag brände mig överallt. Stekhett!! Efter några timmars solande åkte jag och JP iväg till IKEA. Jag älskar att åka bil, långt långt! Mmm ja. Sen har vi badat i poolen som JP's pappa precis har köpt. Den rymmer tolv kubik vatten och är helt galet stor! Man kan till och med simma i den! Hur härligt som helst! Oja. Igår var det fredag och efter jobbet åkte vi ut till Byn för middag och inte vilken middag som helst. En indisk gryta med hembakat naanbröd. Så gott så jag dog. Tog nästan tre timmar att tillaga. Men helt klart värt den väntan! Och nu är det lördag och jag är uppe med tuppen dricker kaffe väntar på att JP ska vakna och hallå solen lyser inte så himla dumt. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar