16.8.10

min vecka ungefär

Mitt huvud håller på att sprängas i tio tusen bitar och måtte de inte ha varit för att det blåste så mycket ute idag vet jag inte vad! Trots blåsväder och kyla längtar jag ut genom dörren nu. Promenadsugen så de förslår! Ja. Annars då? Mellan onsdag morgon och fredag kväll var jag och Frida i hennes mormor och morfars sommarhus på Hindersön. Vi har åkt båt och fyrhjuling. Cyklat över ön på de mest omoderna tantcyklarna och promenerat i skogen. Klättrat upp i ett jättehögt gammalt torn och kikat på utsikten. Jag dog lite av höjden. Hoppat studsmatta så vi nästan tappade andan av fnitterattackerna och suttit i en sjöboda och speglat oss i vattnet. Ätit kokt abborre med färskpotatis samt halstrad(!!!!) abborre på tunnbröd. Plockat Smultron, åkebär, blåbär och hallon. Mmmm. Ätit upp alla ärtskider som växte i trädgården och smakat på granntantens hemodlade gurka. Suttit på bron hela halva nätterna och bara pratat pratat och pratat. Läst massvis med tidningar och sovit middag. Vilat lite när som helst och solat en gnutta. Bara varit. Sen fortsatte jag och JP med att bara vara och åkte ut till Stugan på lördag förmiddag. Vi grillade, busade med småkidsen och hade det allmänt trevligt. Jag och JP gick en jättelång promenad och tittade på kossorna också. Myslördag! Igår hälsade vi på farmor och sen åkte jag, JP, syster, mamma och Kjell till IKEA. Värsta bästa familjehelgen! Åh! Synd bara att bokhyllan vi skulle ha var slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar