25.11.09

Min älskling har ett hjärta av snö

Kom ihåg mig då. Den vackraste stunden i livet var den när du kom. För dig. Du var redan där. Min dröm var redan du. Jag tar mig inte in i dina dunkla rum. Jag ska samla mina krafter och göra nånting stort. Varning för ras. Mycket vill ha mera. Vi ses på hjärtats bar. Våra tungor gick som hjulet i ett drev. Jag ger mig. Jag ger du får jag tar precis som du. En natt ett spel. Fröken svår. En halv en hel. Det står alltid nåt i vägen. Jag dricker glögg med balkongdörren öppen i natt. Jag var lika tom och full precis som du. Du får mig. Du har en annan röst en annan färg med andra klockor som ringer. Ta aldrig nånting förgivet. Samma röst samma färg och samma klockor som ringer. Vi pratar om vart vi ska just inatt men jag antar att vi menar hela livet. Om våren så talar hon om höst. Inatt vill hon falla fritt. Kom så ruttnar vi på en stol i mitt kök. Det vore orättvist om någon skulle döma dig för sånt. Här världen här är livet vi ska leva i vi och alla duvorna på marken alla fåglarna i skogen alla människorna i parken alla herrarna på krogen här finns ingen som kan döma här finns ingen mera lärdom. De ekar i huvet. Allt som vi gjorde den studen vill jag göra om. Jag fattar ingenting. Det är ett tufft liv. Det är ett kort liv. Det är ett högt liv. Det är ett snabbt liv. Det är ett gott liv. Det är ett hårt liv. Det är ett fritt liv. Det är ett farligt liv. Det är ett skönt liv. Det är ett djärvt liv. Det är ett svårt liv. Det är ett stort liv. Jag vill gå hem med dig. IKVÄLL!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar