9.7.09

HUDIK!

Nu är Stockholm avklarat om än en dag tidigare än tänkt. Vi har promenerat mellan sju till nio timmar om dagen. Letat butiker över hela Stockholm hit och dit. Fram och tillbaka. Jag har varit trött helatiden. Matt. Huvudet ville men kroppen strejkade. Antar att det är den tröttheten som slår in då man börjar slappna av och koppla bort arbetet. Den tröttheten som legat över en hela året i väntan på semester. Så tre dagar i storstaden fick räcka. Gott och väl tycker jag. Fick åtminstone besöka alla secondhands butiker som jag suktat efter. Roligt! Dock väldigt få fynd. En "pepparkaksjacka" som Jimmi så fint kallade den och ett blommigt förkläde med hjärtfickor. Sött sött sött. Två par skor och några långkoftor också. Men vi har haft det mysigt trots trötthet och busväder! Just nu befinner jag mig i Hudik. Jimmis mammas brors frus barndomshem, ungefär. Lite rörigt att hänga med där känner jag. Vi kom hit med bussen sent igårkväll! Och det är så otroligt fint alltihopa hära. Jag blir nästan lite kär. Så himla mycket fina möbler, tapeter och gamla ting. Och för att inte tala om husen! Oj oj oj! Stormtrivs redan! Och det är mammor pappor kusiner och barn och partners och alla möjliga människor här. Ja, jag klarar inte. Förutom att det spöregnar! Nu ska vi åka in till staden och handla lite och kika omkring. Hejhopp!

1 kommentar:

  1. Flytväst och badring som gäller där söderut. ;)

    SvaraRadera