17.7.09

right now

Regnet öööser ned. Kanske inte allt för kul när man befinner sig i en sommarstuga. Då vill man helst ligga ute på gräsmattan och sola. Men vi gör det bästa av situationen. Innan regnet började vräka ned spelade vi badminton och tog de lugnt i solstolarna. Molnen drog över himlen och vi åkte iväg till en badplats. Kikade runt och for vidare till Ica i Norrfjärden för att handla lite. Jag och Anna-Karin köpte upp hela deras sortiment av glammiga skvallertidningar ungefär. Efter det blev det en sväng på Återvininngsmarknaden men inga fynd idag, tyvärr. Lösviktshuset i Öjebyn fick sig också ett besök och kom därifrån med 1,3 kilo godis. Eller choklad i olika former skulle jag väl kalla det. Har inte smakat än, tänkte spara det till mitt och A-K's dagliga parti i alfapet. Mysigt värre. En värdelös loppis på vägen hem och sen vi kom tillbaka har vi mest suttit inne i stugan. Läst tidningar och druckit rosévin. Eller bara jag, de andra kör på öl. Fint med semester. Massvis med trevliga diskussioner och skratt. Ah, finfint alltså. Jag har det toppen. Snart blir det hemlagad pizza, mmmm. Hungrig. Jotack, det är ungefär det som händer idag just nu och för tillfället. CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar