8.4.09

De slår aldrig fel

Jag hade tänkt spendera denna förmiddag sängliggandes med en otrolig bra bok framför mig. Dricka kaffe och bara koppla av. Men nej, så blir det självklart inte. Jag måste åka in till optikern! Ni förstår själva hur jobbigt det är, va? När man verkligen inte har tänkt göra något och sedan dyker det upp som från ingenstans, de där små problemen. Jimmi som har världens sämsta syn märkte i morse att mina glasögon var snea. VADÅ SNEA? Så jag vred och vände på huvudet "nej, dom är INTE snea" Men till slut var jag tvungen att inse att han hade rätt. Åh! Kan väl mot all förmodan inte åka iväg med brillerna på sniskan. Nå väl, jag är bara lite lätt irriterad över detta. Hinner läsa en liten stund åtminstone.

Klockan tre bär det av! Allt stod oklart igår om hur vi skulle färdas till Tärnaby. Bil eller buss bil eller buss. Det blev bil. Jag ska trängas med fyra män i en familjevolvo hela vägen dit. Mysfaktor.. ett? Nej, skämt och sido. Det blir roligt! Är vi framme snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar