10.4.09

d a g e t t

Så, hur var första dagen i Tärna? Jo tack, mycket bra. Började med kaffe och en lätt frukost runt åtta i morse. Efter det pälsade vi på oss från topp till tå och jag fick inviga mina nya vinterstövlar som de köpt åt mig. Lånade världens fräsigaste mössa också, jäklit snygg kan jag lova! Rotade fram några spadar och tog skotern ner en bit till en lada som vi skottade fram. Eller, skottade fram dörren. Plockade fram en till skoter och helt plötsligt var det skotrar överallt och jag fick köra en egen. HALLÅ! Jag var aningens nervös där men nog gick det bra. Typ första gången ju, ja. Roligt hur som helst, hej å hå! Byggde en snölykta och busade lite med hunden och några timmar senare var mina fötter isbitar och magen hungrig. Lunch och lite vila på det. Sen fick jag för mig att cykla en mil på motionscykeln och det gick ju fint. Kommer säkert ha träningsverk imorgon. Slappade och läste och sen tog vi en sväng till med skotern upp på fjället. Åh! Fintfintfint. Lite dimmigt. Sen blev vi fem år igen och satt och byggde lego i två timmar. En riddarborg. Jag somnade nästan till slut i legolådan. Palt till middag och paltkoman var oundviklig. Norsk palt dessutom. Somnade en timme och nu är det kaffedags igen.
Det var nog dagen i det stora hela. CIAO!

1 kommentar:

  1. tyvärr finns bara det vita linnet i l och xl inte s i utlottningen.
    kram

    SvaraRadera