29.4.09

min talan

Igår for jag ut till Storheden ganska tidigt för att hinna strosa omkring i lugn och ro i butikerna innan jobbet. Främst Myrorna. Jag älskar verkligen second hand butiker, av alla slag. Just för att man kan hitta så mycket unikt. Kläder och prylar som blir mer personliga i ens ägo. Visst, någon har haft det förut men vad tusan gör det! Man slipper gå omkring med exakt samma plagg som ALLA andra. Även om det nästan är helt oundvikligt så är det kul med något annorlunda. Fast de känns lite som att de är en trend bland alla just nu, att se "annorlunda ut" fast det var inte dit jag ville komma. Jag gillar 2hand helt enkelt. Bra ur både miljösynpunkt och framförallt går pengarna för köpen till välgörande ting. Mmmm. Det var min åsikt. Och igår blev det två supercoola tröjor! Och en SOFFA!! Jaa. Mamma och min snälla morbror ska och hämta hem den åt mig idag. Själv ska jag möta upp Evelina klockan tio för att kika runt på Kupan efter några bokhyllor. Är tillbaka på lägenhetspyssel igen. Solen skiner idag och jag ska jobba fjorton-tjugotvå. Måste hinna med lite saker innan jag sluter upp med fröken E så jag ska bara.. dricka upp min c-vitamin och sen är jag REDO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar