28.4.09

sött

De blev bussen till stan och det luktade gammalt unket och regn blandat med tyg. Vind! Ni vet, som när man plockar ned något bortglömt kjoltyg från vinden. De får en speciell lukt. Gammalt, unket. Mmm ungefär. Ungefär så luktade det på bussen. Och regn. Alltihopa blandat och den doften, stanken, tillsammans med peppig musik i öronen fick jag en lustig känsla. En hel drös med minnen välde upp inom mig. Jag log för mig själv. Fånigt leende. En fin stund. I stan köpte jag världens gulligaste (notera att allt jag köper är världens sötaste, gulligaste etc..) pyamas. I tunnt tunnt tyg. Små mörkblåa shorts med spets och ett linne med volang och spets likaså. Vit spets. Naturvit kanske. Jag blev kär. Jag var tvungen. Och inte nog med det. Ett par köksgardiner! Söta som bär. För jag tycker att de mesta kan vara gulligt!

Men nu ska jag sätta mig i fåtöljen inlindad i en filt och käka middag framför tvn! Grönsaker och grönsaksbiff. Mmmm mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar