16.3.09

måndag som söndag

Lördag, Tessans party. Hur kul? Det var så jäkla jäkla jäkla roligt! Sa jag inte att det skulle bli toppen? Jo! Åh! Började med att alla på jobbet var på gott humör och taggade införkvällen. Jag slutade klockan sex och drog sedan hem och gjorde mig i ordning. Stressad. Stress. På med kläder, av med kläder, rota och dra fram och på. Något hittade jag till slut. Eva, Rickard och Elin(Lu) kom och plockade upp mig. Starköl i händerna och jag tyckte mest det kändes som en raggarrunda med popmusik. Stämningen var redan på topp och vi gjorde några stop för att handla snus och mineralvatten. Fin kombo. Vidare mot Tessan och vi tog fel hus och snubblade runt inne i stan och skrattade åt varandra. Vi hittade som tur var rätt runt klockan åtta och Jenny(G) var redan på plats. Vi gav Tess lite presenter och spelade spel. Spel med knasiga frågor och ännu dummare svar. Vi drack drinkar med jordgubbar som smakade gott och feströkte ute på Vasataket där man kan se hela stan ovanifrån. Isabell, Hanna, Cattis och en vän kom såsmåning om och vi fortsatte med lekar och ståhej. Skrattade mest helatiden och berättade om pinsamma händelser. Johan och Elin(La) kom sist och Elin drog något skämt om kvällens stängning så jag nästan dog. Jag skrattade så att jag ramlade omkull. Omkull ramlade nog alla och vi sjöng fin sång jag, Jenny G och Isabell. Högt på hög höjd. Några timmar, drinkar, vinglas, cigg, tokigheter, skratt och toalettbesök senare begav vi oss till Kafelino. Min börs var spårlöst försvunnen men jag kom in ändå med lånade pengar. Rickard blev utslängd av en anledning som jag har glömt och vi tappade bort hälften av sällskapet på dansgolvet. Vi drog vidare till gamla Olerays men vakten var lite bitter så vi åkte hem till mig istället. Jag, Eva, Elin Lu och Rickard. Någong gång där emellan ramlade jag och slog sönder mitt knä och strumpbyxorna blev trasor och det blödde. Tessan plåstrade om mig. Två plåster. Efterfest hos mig och den var nog mest skruvad. Johan var kvar i stan men min övertalningsförmåga slår aldrig fel så han vinkade till sig första bästa taxi och snart var han också med i leken igen. Vi hade så jäkla kul och de tror jag alla tyckte.

När jag vaknade på söndag morgon i sängen med kläderna på av att det ringde på dörren ville jag mest dö. Vem fan ringer på dörren klockan sju på en söndags morgon? Jo, Mamma. Javisst, ja. Jag skulle iväg och jobba. De var HEMSKT. Min lägenhet såg ut som ett uppoch-ned vänt spritförråd. Pasta och pestorester över hela köket och chipssmulor i varenda hörn. Och ett par trasiga skor. Mina nya skor. Förstörda. Jag blev ledsen. Men lite glad blev jag när jag hittade Johan på min toalett. Haha! Han hade visst inte orkat gå hem utan somnat där, eller? Ojoj!

Kort och gott. Trots ett trasigt knä, förstörda skor, borttappad börs, två timmars sömn och en baksmälla till tusen var det helt klart värt. En superfest! De där med att lova sig själv att inte dricka en droppe för att man ska upp och jobba verkar visst aldrig fungera.
Somnade klockan åtta igårkväll och vaknade tolv timmar senare. Runt nollåtta idag. Ligger fortfarande kvar i sängen och känner mig sjukt seg. Vill inte städa. Vill inte åka in till stan och fixa ett nytt leg. Orkar inte ens gå in till köket för att fixa frukost. Jag är trött. Och det är fult väder och jag känner mig rätt äcklig. Flottigt hår och gammalt smink. Jag tänker inte göra ett skit idag, så de så! Tjabba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar