8.5.09

MITT KÄRASTE HEM!

Här bjuder jag på en liten tripp runt om i min lägenhet. Jag besparar er på toaletten, även om den är hemskt söt med rosor och rosa och sådär. VASSEGO!


Här är min hall. Favoriter som hänger framme för att göra mig glad. Den rutiga klänningen har jag bott i mest hela vintern. Omsydd är den och kommer från min mamma ursprungligen. Den bruna lilla skinväskan från en marknad i Nya Zeland är en fin favvo!

Allmänt söta saker. Och min älsklingsväska. Jag älskar den, dyrkar den! TILL TUSEN! Jag vet att Eva gillar den, men min mamma säger jämnt "Emma, ska du inte köpa en ny väska?" Pyttsan! Från en second hand butik i Örebro för en sisådär fyrtio kronor!

Här sover jag under ett fluffigt duntäcke med satinsängkläder med små söta rosor på. Rostavlorna är min mormors mammas, ungefär. Fast nu är dom mina. Finfinfina, ja ja ja! Hänger lite snett ser jag nu.


Älskade soffa! Du och jag för alltid. Elle kanske min laptop??? Den gröna byrån är ett arvegods, nu mera tillfällig tevebänk.


min nalle Bertil och julklappsfilten från Max mmmm så mjuk den är. Farmors farmors fåtöljen och det gamla sminkbordet som vi hittade ute i stugan. Min kära koffert som jag köpte på Röda korset för en tia. Den hänger dessvärre inte med ut i världen, den förvarar dvd's. Den stora spegeln med en liten låda fick jag av min fina pappa i inflyttningspresent. Han kan vad jag vill ha! Mina första gympadojjor och krimskrams som jag fyndat. Iiiih.


Två vita pinnstolar som jag fick av morfar. Gamla som gatan, mer vet jag inte! Doktorsväska som jag rotade fram ur förrådet hos min far. Även den svarta. Står en massa tavlor bakom stolarna, ja jag ska hänga upp dem! Och den gröna skönheten. Bästa stolen i världen. Den stod i huset som vi flyttade till när jag var sju år. Sen dess har den hängt med och kommer förhoppningsvis följa med mig ned i graven!


KÖKET! Jag gillar mitt kök. Det är mysigt. Och jag gillar att ha saker framme på bänken. Och om jag mot all förmodan skulle glömma bort hur man bakar bullar så har jag det på en matta på golvet. Lagomt sött. Snipp snapp slut..

2 kommentarer:

  1. men gud vad fint du har i ditt lilla place, har alltid vela se hur det ser ut och nu har jag ju sett:) verkligen skitfint!:)

    SvaraRadera
  2. Ser ju bra ut :) Bara en bokhylla som saknas! :P

    SvaraRadera