17.5.09

Vaken?

Goood mooorgon solstrålar! Jag vaknade av att solen petade mig i ansiktet. Halv sju. Var en ren omöjlighet att ligga kvar i sängen. Här sover alla fortfarande, så jag tassar mest omkring och försöker vara tyst. Har fått i mig kaffe och lite frukost i alla fall. Nu är jag redo för dagen! Vad sker idag? HALLÅ? Jag är pigg och vill ut på äventyr.. ingen vaken? Antar jag får vänta några timmar till. Hmmhm. Hade en supertrevlig dag igår. Nu har jag blommor i mitt köksfönster. Åh. De är så fint. Och världens sötaste vattenkanna! Även om den var aningens dyr kunde jag inte motstå. Mamma hjälpte mig att hänga upp en tavla och en spegel också. Och en liten hylla. Fint fint. Nu längtar jag faktiskt hem lite till mitt krypin. Fast väl hemma blir jag så lätt rastlös. Hur som helst, kvällen bestod av grillat tillsammans med trevliga människor. Lite vin och lite väl mycket Eurovision. Har aldrig gillat melodifestivalen eller liknande, så jäkla tråkigt. Så kass musik. Jaja, grattis Norge då! Inga bittra miner här inte! Försökte hålla ögonen öppna hela kvällen men kvart i tolv orkade jag inte en minut till. Ni vet då man är så trött att det gör ont i hela kroppen. Så jag var tvungen att lägga mig. Ja, somnar först och vaknar först. Nej, nu måste jag hitta på något. Får kramp i ryggen av att sitta som en ostkrok framför datorn. Måste få liv i Jimmi. Tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar